Izvor: Nezavisne
10.06.2020 u 18:33
0

ASTRONOMI DRUGI PUT U ISTORIJI PRIMILI SIGNAL IZ SVEMIRA Da li nas kontaktiraju vanzemljaci?

Astronomi su drugi put u istoriji otkrili ponavljajući signal sa obrascem, odnosno tajanstveni brzi prodor radio-talasa koji se ponavlja u pravilnim razmacima, a da nije poznat njegov izvor.

Jedna od najvažnijih karakteristika misterioznih signala iz dubokog svemira jeste to da su kratkotrajni i nepredvidivi. Obično se pojave iznenada na nekom delu neba i traju tek nekoliko milisekundi.

Međutim, ponavljajući radio-talasi, kada nije reč samo o jednom intervalu već o više uzastopnih, vrlo su retki i posebno privlače pažnju nauke.

PROČITAJTE I OVO

ANA BRNABIĆ NA HAPPY TV: Molim vas, letujte u Srbiji!

VUČIĆ OTVORENO: Očekujte značajne promene sa ministrima, interesuje nas budućnost naše dece!

SRAMOTA! Milovi bageri i specijalci srušili konak SPC kod Ulcinja (FOTO)

UPOZORENJE KISIĆ TEPAVČEVIĆ Korona će se širiti onoliko koliko joj mi dozvolimo

Detalji o NOVOM ŽARIŠTU na Karaburmi: Evo KO je DONEO korona virus u studentski dom!

Ovi signali spadaju među najfascinantnije misterije u kosmosu. Izuzetno su snažni – neki oslobađaju više energije od 500 miliona zvezda poput Sunca, a traju manje od treptaja oka.

Kako navode astronomi, još fascinantniji fenomen od ponavljajućih radio-talasa su oni koji se ponavljaju u pravilnim razmacima, svakih nekoliko dana ili meseci, kao da su usklađeni sa nekim nevidljivim svemirskim časovnikom.

Prošle godine, naučnici su detektovali osam novih ponavljajućih signala, što znači da ih je ukupno do sada zabeleženo desetak.

Među njima, samo dva se ponavljaju u predvidivim razmacima.

Naučnici su ranije ove godine prvi put uočili takav radio-signal iz svemira. Primetili su da se ponavlja svakih 16,35 dana. Ovaj neobičan prodor radio-talasa tokom četiri dana svakih sat vremena izbaci signal ili dva, a zatim je neaktivan sledećih 12 dana, da bi potom ponovio ciklus.

Sada su astronomi uočili još jedan obrazac u drugom slučaju – ovdje se radio-signali pojavljuju tokom 90 dana, nakon čega sledi miran period od 67 dana tokom kojeg nema signala. Ovaj se obrazac ponavlja svakih 157 dana, navode naučni portali.

NE PROPUSTITE!

OSTAVILI BEBE BLIZANCE PA OTIŠLI NA ŽURKU Vratili se nakon 4 dana pijančenja, a bebe su preminule od gladi (FOTO, VIDEO)

SVIREPO UBISTVO ŠAMPIONA: Kidnapovali ga, potom POJELI, ovo je JEZIVO! (FOTO)

STRAVIČNO! Brutalne masovne tuče širom Apatina (VIDEO)

POTVRĐENO! Dokazi u slučaju „Jovanjica“ dovoljni za optužnicu!

PREDSTAVLJEN SAŠA OBRADOVIĆ Zaslužio sam da preuzmem Zvezdu (FOTO, VIDEO)

„Do sada smo uočili samo još jedan takav signal. Periodičnost nam govori da je objekat koji stvara radio-talase, verovatno, u orbiti sa drugim astrofizičkim telom“, navodi za Si-En-En astronom Kustib Rajvade, rukovodilac studije i postdoktorand na Univerzitetu Mančester.

Najnoviji signal dolazi iz dela svemira koji je udaljen od Zemlje čak tri milijarde svetlosnih godina, a reč je o patuljastoj galaksiji.

Činjenica da je ovaj obrazac ponavljajućeg signala deset puta duži od drugog sličnog koji se ponavlja svakih 16 dana, pokazuje potencijalno veliki raspon mogućih aktivnosti svemirskih radio-talasa, smatraju istraživači.

Stručnjaci smatraju da bi ove signale mogle uzrokovati orbita masivne zvezde, crna rupa ili gusta neutronska zvijezda, ali dokaza za sada nema.

Moguća objašnjenja za izvore raznih vrsta svemirskih signala kreću se od supernove, crnih rupa do vanzemaljaca.

Happy BSC je spremio za vas najmoderniju mobilnu aplikaciju da biste nas lakše pratili i bili u toku sa svim vestima. Našu aplikaciju možete preuzeti za ANDROID i iPHONE.

PREUZMITE MOBILNE APLIKACIJE

Gledajte “Happy” kablovske kanale i to: “Moje happy društvo”, “Moj happy život”, “Moja happy zemlja” i “Moja happy muzika”.

Program se emituje kod kablovskih operatera “IrisTV” i “Supernova”, a možete ih pronaći na sledećim kanalima: “Moje happy društvo” - IrisTV / 171 ; Supernova / 71 | “Moj happy život” - IrisTV / 172 ; Supernova / 72 | “Moja happy zemlja” - IrisTV / 173 ; Supernova / 73 | “Moja happy muzika” - IrisTV / 174 ; Supernova / 74